Oryginalny pomysł na szarlotkę

Czy wiedziałeś, że w standardowej wielkości kawałku tradycyjnej szarlotki może być nawet 400 kcal? A wydawać by się mogło, że to w większości owoce. Tradycyjny jabłecznik oprócz jabłek zawiera również duże ilości cukru, kaloryczność ciasto to zawdzięcza również białej mące, której zazwyczaj używa się do wypieku szarlotki. Dobrą wiadomością jest fakt, że można przygotować również „zamiennik’ tej szarlotki, którą znamy. Żeby uzyskać zdrowszą wersję ciasta, wystarczy że zmienimy rodzaj mąki, a zamiast białego cukru użyjemy innego słodzidła takiego jak na przykład ksylitol czy miód. Znaleźć możemy również zupełnie innowacyjne przepisy na jabłecznik takie jak chociażby szarlotka z kaszy jaglanej, do której przygotowania potrzebujemy 400g kaszy jaglanej, którą gotujemy i studzimy. Dodajemy pół szklanki mąki, cynamon, miód oraz odrobinę oleju kokosowego. Do formy wykładamy połowę ciasta, na wierzch wykładamy potarte, wymieszane z cynamonem jabłka, które przykrywamy pozostałą masą i pieczemy w piekarniku około godziny. Smacznego!

Trening pleców i o czym należy pamiętać

Na plecach znajdują się mięśnie, które mają największą powierzchnię ze wszystkich w ludzkim ciele. Odpowiedni trening pleców jest bardzo ważnym gdyż zapewnia on nam prawidłową postawę, a ponadto są angażowane do większości czynności wykonywanych przez nas na co dzień. Przy wszystkich innych ćwiczeniach tak i przy trenowaniu pleców pamiętać trzeba o odpowiedniej technice, Nie uda nam się również rozbudować mięśni w taki sposób, jak byśmy chcieli, bez odpowiedniej diety = w tym przypadku z dodatnim bilansem kalorycznym. Dużo jest ćwiczeń na mięśnie pleców, jednak bardzo dużą skutecznością cieszą się te podstawowe, które na pewno znamy, albo o których słyszeliśmy. Pierwszym z nich może być martwy ciąg, który angażuje nie tylko plecy, ale również wiele innych partii mięśniowych. Innym jest standardowe podciąganie na drążku – z tym ćwiczeniem wiele osób (szczególnie początkujących) ma problem, ponieważ wymaga ono użycia dużej ilości siły. Jeszcze innym ćwiczeniem na mięśnie pleców może być wiosłowanie sztangą. Bardzo skuteczny jest też trening na tzw. „wioślarzu”

Wielki Niedźwiedź w ludzkiej skórze

Sajad Gharibi znany jest jako „Wielki Niedźwiedź”. Ma on również kilka innych pseudonimów, między innymi „Irański Hulk” co wzięło się stąd, że faktycznie przypomina on wszystkim dobrze znanego komiksowego olbrzyma – brakuje tylko zielonego odcienia skóry. Niektórym ciężko jest uwierzyć, że ważący ponad 170 kilogramów irański sztangista istnieje naprawdę. Sajad ma zaledwie 25 lat, a już jest o nim bardzo głośno – zarówno ze względu na budowę ciała jak i przez to, że potrafi unieść tyle kilogramów, ile sam waży. Oprócz podnoszenia sztangi Gharibi prowadzi również konto na Instagramie, co tylko zwiększa jego popularność. „Irański Hulk” ma w planach zostanie żołnierzem i walkę przeciwko ISIS, czyli Państwu Islamskiemu. Nie wiadomo ile Sajad Gharibi ma wzrostu, jednak sądząc po zdjęciach zamieszczanych w Internecie jest on równie imponujący wzrostem jak i muskulaturą. Do sukcesu Sajada Gharibiego doprowadziła odpowiednio ułożona dieta w połączeniu z katorżniczymi treningami, a wygląda na to, że to jeszcze nie koniec.

Dieta ketogeniczna – z czym to się je?

Od pewnego czasu dużą popularnością wśród osób uczęszczających na siłownię cieszy się dieta, w której prym wiodą tłuszcze, a węglowodany schodzą na dalszy plan – jest to tak zwana dieta ketogeniczna, pozwala ona w sposób bardzo skuteczny zredukować tkankę tłuszczową. Spowodowane jest to tym, że jeżeli ograniczymy dostarczanie węglowodanów do organizmu, to ten będzie próbował znaleźć zastępcze źródło energii, którymi w tym przypadku będą właśnie tłuszcze. Podstawową zasadą diety ketogenicznej jest ograniczenie ilości spożywanych węglowodanów a tym samym zwiększenie ilości tłuszczy w diecie. Kolejnym ważnym aspektem tej diety jest picie dużych ilości wody. Ilość potrzebnych w diecie węglowodanów to minimum 50 gram i tyle powinno ich być w diecie ketogenicznej. Warto jest dostarczać węglowodany pochodzące z warzyw, ponieważ spowoduje to, że w naszym organizmie nie zabraknie żadnych potrzebnych witamin czy minerałów. Taka forma diety wymaga wiele silnej woli i samozaparcia w szczególności u osób, które mają słabość do słodyczy i innych produktów zawierających cukier.

H. M.B. D. – polska marka światowej klasy

H. M.B. D. to polska marka odzieżowa stawiająca na oryginalność i przeciwstawiająca się odgórnie narzuconym schematom – nie jest to typowa sieciówka, w której kupić można to co w każdym innym sklepie. Jest to marka sprzedająca swoje rzeczy przez Internet, co jest bardzo wygodne dla każdej nowoczesnej i niezależnej kobiety, której zależy na tym, żeby wyrazić siebie i własną osobowość. H. M.B. D. oferuje głównie stroje kąpielowe, ale również odzież, którą nosić można w każdej codziennej sytuacji. Dodatkowo wszystkie ubrania produkowane przez tę markę wzbogacone są o różne detale, które sprawią, że kobiece stylizacje będą jedyne w swoim rodzaju. Kolejną zaletą jest to, że kupując ubrania marki H. M.B. D wspieramy polski rynek; produkty wysyłane są na cały świat, więc nie jest to tylko kolejny mały butik, tylko marka światowej klasy. Niestety w połączeniu wszystkie te zalety sprawiają, że na ubrania tej marki nie będzie mógł pozwolić sobie każdy – ich ceny nie są niskie, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zaoszczędzić właśnie na którąś rzecz ze sklepu.

Jakie efekty przynosi ocet jabłkowy

Ocet jabłkowy powstaje przez fermentację owoców. Ma bardzo charakterystyczny zapach jabłek, można stosować go na przykład do sałatek czy innych dań a także pić po uprzednim rozmieszaniu z wodą. Ocet jabłkowy wspomaga odchudzanie przez przyśpieszenie trawienia oraz pobudzenie soków żołądkowych. Nie da się jednak schudnąć bez odpowiedniej diety a pijąc tylko ten specyfik – ocet z jabłek ma właściwości odwadniające, co powoduje tylko początkową szybką utratę kilogramów. Ocet jabłkowy jest również świetnym antyoksydantem. Może on jednak powodować podrażnienie śluzówki żołądka, dlatego nie należy przesadzać z jego ilością. Udowodnione zostało naukowo, że ocet jabłkowy obniża ryzyko zachorowania na nowotwór a ponadto wraz z odpowiednią dietą obniża cholesterol. Odkwasza również organizm, a wraz z tym pomaga podwyższyć naszą odporność. Ocet ten pomaga również na ból gardła a także na przykład na kurzajki. Najlepszym rozwiązaniem jest wykonanie octu jabłkowego samodzielnie w domu, ponieważ mamy wtedy pewność, że jest to w stu procentach naturalny produkt.

L-Tyrozyna – co to jest i dlaczego warto stosować?

L-Tyrozyna podobnie jak BCAA należy do aminokwasów budujących białka. Wytwarzana jest w organizmie i uważa się ją za aminokwas niezbędny do budowy masy mięśniowej. Tyrozyna jako suplement polecana jest osobom, które na co dzień mają bardzo dużo wysiłku fizycznego – na przykład dla osób trenujących regularnie na siłowni. Ten aminokwas ma również pozytywne działanie na osoby zmagające się z nadwagą. Odczuwalne mogą być skutki niskiego poziomu l-tyrozyny w organizmie – może to być zmęczenie, problemy z koncentracją, pogorszenie nastroju. Podczas stosowania suplementów zawierających l-tyrozynę szybko możemy zauważyć jej pozytywne skutki – zmniejszone zmęczenie zarówno fizyczne jak i psychiczne, poprawa koncentracji przy zwiększonym wysiłku psychicznym. Jest to środek odpowiedni dla osób redukujących tkankę tłuszczową, ponieważ obniża apetyt. L-Tyrozynę dobrze jest stosować przed wysiłkiem fizycznym, ponieważ wspomaga siłę i wytrzymałość. Nie wolno przekraczać dawki 10 g na dzień, a optymalna ilość L-Tyrozyny to 100mg/kg masy ciała.

Johimbina – jej właściwości oraz skutki uboczne

Yohimbine (HCL) znana jest jako afrodyzjak pozyskiwany z kory johimby – rosnącego tylko w Afryce drzewa. Jest to lek, który jest pomocny dla panów, którzy zmagają się z zaburzeniami erekcji, a także przyczynia się do utraty masy ciała. Johimbina jest bardzo skuteczną substancją, co potwierdzają badania, jednak może być ona także niebezpieczna zarówno dla naszego zdrowia jak i nawet życia. Substancję tą można kupić tylko w aptekach na receptę, jednak johimbina pojawia się również na „czarnym rynku”, gdzie sprzedawana jest nielegalnie, co naraża kupujące ją osoby na wiele niepożądanych efektów ubocznych, których można uniknąć, jeśli stosuje się ten środek znając jego przeznaczenie i sposób działania. Oprócz poprawiania sprawności seksualnej oraz wspomagania przy odchudzaniu johimbina posiada także podobne to kawy właściwości pobudzające. Do efektów niepożądanych stosowania johimbiny zaliczyć możemy mdłości, bóle głowy czy zaburzenie pracy serca. Dawkowanie środka uzależnione jest od masy ciała – powinno się stosować od 0, 1 do 0, 3 mg/kg masy ciała.

Jakie właściwości ma cytrulina?

Jabłczan cytruliny czyli po prostu cytrulina jest aminokwasem, który jednak nie przyczynia się do budowy białek. Jednocześnie zalicza się ją do grupy „no-boosterów”, czyli środków zwiększających produkcję tlenku azotu. Jej naturalnym źródłem są arbuzy. Cytrulina przyczynia się do neutralizacji i detoksykacji szkodliwego dla naszego organizmu amoniaku, biorąc udział w cyklu mocznikowym. Jabłczan cytruliny zmniejsza wystąpienie DOMsów po treningu czyli tak zwanych „zakwasów”. Ma on również właściwości antykataboliczne, dzięki czemu jest świetnym środkiem dla osób, które są w trakcie redukcji, a zależy im na jak najmniejszych stratach masy mięśniowej. Aminokwas ten zmniejsza uczucie zmęczenia, ma też właściwości odkwaszające. Cytrulina sprawia również, że wolniejsze jest tępo odkładania cholesterolu w organizmie. Optymalna dawka przyjmowania cytruliny to od dwóch do sześciu gram na dobę. Warto tę dawkę rozłożyć na dwie mniejsze porcje. Ilość przyjmowanego jabłczanu cytruliny można zwiększyć, jeśli organizm będzie dobrze na nią reagował.

Co dobrego na masę?

W trakcie pracy nad sobą i nad swoim ciałem przychodzi moment w którym chcemy zwiększyć swoją siłę a razem z tym również masę mięśniową – dotyczy to szczególnie mężczyzn ale coraz częściej również i kobiet. Najważniejszą rolę odgrywają tu oczywiście dieta oraz solidne treningi, jeśli jednak chcemy osiągnąć jak najlepsze efekty, warto pomóc sobie różnymi suplementami oraz odżywkami. Podstawowym budulcem naszych mięśni jest białko, w związku z czym ważne jest dostarczanie go w odpowiednich ilościach. Tutaj pomocne będą różnego rodzaju odżywki białkowe dzielące się na białka serwatkowe, zwierzęce niemleczne i roślinne. Inną wspomagającą masę odżywką może być tzw. gainer, czyli odżywka białkowo-węglowodanowa polecana szczególnie osobom, które mają problem z przyrostem masy. Gainer może z powodzeniem zastąpić nam właściwy posiłek, gdyż zawiera on odpowiednie proporcje białka i węglowodanów, jednak nie należy nim zastępować każdego posiłku. Innym dobrym suplementem może być zwiększająca siłę i wytrzymałość kreatyna.