Naturalne substancje będące spalaczami tłuszczu

W wielu produktach żywnościowych występują substancje, które wspierają spalanie tłuszczu. Oznacza to, że poza suplementami diety tworzonymi systematycznie, możemy sięgnąć po naturalne składniki i tym samym wpłynąć pozytywnie na nasz plan odchudzania, a także na swoje zdrowie. Nikt przecież nie zaprzeczy, że dużo lepszym pomysłem są naturalne środki, zamiast sztucznych substancji. A co może być takim naturalnym spalaczem tłuszczu? Zielona herbata, niektóre cytrusy (na przykład grejpfruty), wiele przypraw (w tym imbir, chilli, pieprz i czosnek) oraz warzywa strączkowe. Zielona herbata ma wiele właściwości wpływających pozytywnie na nasze zdrowie i ma udowodnione działanie przyspieszające przemianę materii. Wśród cytrusów najlepiej wspomagają odchudzanie grapefruity. Ułatwiają spalanie tłuszczów i oczyszczają organizm. Pozytywnie wpływają na proces trawienia. Udowodniono także dobroczynne działanie chilli, które wspomaga zrzucanie zbędnych kilogramów i spalanie tłuszczu Podobnie – zarówno odchudzająco i rozgrzewająco – działa imbir.

Pomoc przy treningu

Narzędzia fitness są niczym muzyka w słuchawkach podczas każdego ćwiczenia – dzięki nim sesje treningowe są dużo bardziej przyjemne. Różnorodność gadżetów do wykonywania ćwiczeń może służyć jako prawdziwa motywacja, aby utrzymać nas idących w kierunku naszych celów. Najważniejsze jednak znaleźć ten swój jeden ulubiony gadżet, którego używa się konsekwentnie. Aby zwiększyć czas i wysiłek związany z realizacją każdej sesji ćwiczeń – warto choćby skorzystać z czujnika tętna. Ten jeden mały element wyposażenia daje informacje, które są cenne dla osiągnięcia najbardziej efektywnego treningu w każdej sesji. Monitor może być używany, aby utrzymać Cię w strefie tętna docelowego, liczyć spalanie kalorii i działa też świetnie jako stoper. Ale aspekt lubiany w nim najbardziej to motywacja, jaką można uzyskać z wykorzystaniem tego narzędzia fitness. Z tym możesz łatwiej kontynuować ćwiczenia – czy to na bieżni czy rowerem. Następnie można monitorować spalanie kalorii, aż dojdziesz do bardziej solidnego poziomu ćwiczeń. Dzięki temu można naprawdę lepiej i bardziej solidnie ćwiczyć.

Dzieci i aktywność fizyczna

Dla dzieci i młodzieży propozycja zażycia dawki zdrowej aktywności fizycznej brzmi jak kolejna fanaberia wymyślona przez rodziców: obliczona na odebranie wolnego od szkolnych zajęć czasu, który można spędzić na bardziej interesujących zajęciach. Warto jednak zauważyć, że w ich spektrum znajdują się głównie zajęcia związane z korzystaniem z nowinek technologicznych. Nawet godne pochwały czytanie książek to nie jedyne, co powinno wypełniać czas młodemu człowiekowi. Niekiedy udaje się przekuć w życiową pasję sympatię do danego sportu czy dyscypliny artystycznej, wówczas lekcje tego rodzaju zapełniają tygodniowy grafik młodego człowieka. Jednak aby sprytnie przemycić konieczną dawkę ruchu do jego harmonogramu i sprawić, by sprawiała ona przyjemność, warto zadbać o to, by cała rodzina wypoczywała razem aktywnie. Wspólne pływanie, relaks na świeżym powietrzu z akcesoriami do prostych gier zręcznościowych – to pozwoli jednocześnie zacieśnić rodzinne więzy, w najbardziej naturalny i spontaniczny sposób.

Odchudzanie i skutki uboczne

Odchudzanie jest częstym tematem, szczególnie dla kobiet. Zdesperowane czy namawiane przez koleżanki, czy kolorowe pisma sięgają po środki mogące wspomóc proces przemiany materii, a tym samym utraty zbędnych kilogramów. Niestety najczęściej działają impulsowo, a to znaczy, że zamiast działać długofalowo i w sposób przemyślany, dają się namówić na szybkie i drogie terapie. Wiele środków: tabletki, proszki, herbatki, wszystko może pomóc, ale bez zdrowej diety i wysiłku fizycznego – nie przyniosą właściwych skutków. Wiele dopuszczonych do użycia środków odchudzających, nawet na bazie naturalnych składników, jest nie do końca przebadanych. Poza tym ich włączenie do diety może oznaczać różne skutki, zależnie od tego, jak wygląda nasza dieta. Dlatego tak ważne jest konsultowanie diety z lekarzem, który uwzględni naszą kondycję i ogólny stan zdrowia z tym, jaki efekt w odchudzaniu chcemy osiągnąć. Dodatkowe środki mogą wspomóc dietę, ale powinna ona być oparta przede wszystkim na zmianie naszych dotychczasowych nawyków.

Podstawowe zasady treningu na masę

Trening na masę wymaga sporego wysiłku i samozaparcia. Ćwiczenia te są trudne, mięśnie wykonują maksymalną pracę, by nie tylko utrzymać formę, ale także doprowadzić do ich rozbudowy. Na początku, jeśli nie jesteśmy „zaprawieni w bojach”, warto przygotować sobie kilkudniowy plan wstępny. Bez wątpienia to właśnie pierwszy etap treningu na masę jest najtrudniejszy, ponieważ dla naszego organizmu forsowne ćwiczenia mogą okazać się nawet szokiem, powinniśmy być jednak na nie przygotowani i konsekwentnie walczyć ze swoimi słabościami, by rozbudować upragnioną masę. W pierwszym etapie forsowanie organizmu nie powinno być przesadne. Najlepiej ćwiczyć co drugi dzień, dając swojemu organizmowi czas na regenerację. Każde ćwiczenie powinno być wykonywane w seriach. A między nimi powinniśmy planować przerwy trwające około 2 minut. Równocześnie z treningiem powinniśmy dbać o organizm od wewnątrz, stosując odpowiednią dietę wspomaganą suplementami. Zdrowie zawsze powinno być na pierwszym miejscu, dlatego forsowny trening jest przeznaczony jedynie dla osób zdrowych.

Guarana – eliksir młodości

Guarana to roślina, która zawiera czterokrotnie więcej kofeiny niż ziarna kawy. Dlatego też zwana jest nie tylko „eliksirem młodości”, ale także „darem Boga”. Tak nazywają tę roślinę tubylcy z Amazonii, którzy stosują ja od tysięcy lat. Europejczycy poznali guaranę dopiero w wieku XVII-tym.  Dziwo nie jest tak powszechna jak kawa, mimo podobnego działania. Guarana wydaje się nawet atrakcyjniejsza, ponieważ jej moc uwalnia się dużo wolniej. O ile kawa działa do 4 godzin, guaranowa moc kofeiny utrzymuje się nawet 6 godzin. Jest przy tym zdrowsza, ponieważ łagodniejsza. Dodaje więc energii na dłużej i stanowi mniejsze obciążenie dla organizmu. Na tym jednak pozytywne właściwości guarany się nie kończą. Ma ona także działanie przeciwbakteryjne. Pozwala również na zmniejszenie ryzyka udaru. Nie obywa się jednak bez negatywnych skutków ubocznych. Podobnie jak kawa może doprowadzić do kołatania serca, może podnieść ciśnienie i doprowadzić do bezsenności. Guaranę znajdziemy w wielu preparatach energetycznych oraz wspomagających odchudzanie.

Apteczka naturalnych antybiotyków

O tym, że włączanie do codziennej diety warzyw jest wyznacznikiem mądrego podejścia do własnego zdrowia, wiedzą niemal wszyscy. Podobnie ma się rzecz, gdy mowa o magicznej roli ziół i przypraw w tworzeniu przyjemnych, nawet niezapomnianych smaków. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę z tego, że jedzenie szczodrych darów natury może, oprócz odżywiania organizmu i sprawiania zmysłowej przyjemności, także leczyć i powstrzymywać infekcje. Wśród produktów, które w pełni zasługują na miano naturalnego pogotowia ratunkowego, znajdują się między innymi: czosnek, cebula, cytryna, imbir, miód, tymianek, kurkuma, pieprz czy ostra papryka. Chcąc wypróbować ich dobroczynne właściwości, można regularnie wzbogacać nimi przygotowywane potrawy, bądź przyrządzać specjalne mieszanki tych produktów, przeznaczone do doraźnego zażywania, w razie potrzeby. Wspomniane warzywa są nawet określane mianem naturalnych antybiotyków, ponieważ zawierają aktywne, antybakteryjne związki, które mają moc wyciszania stanów zapalnych.

Jak polubić życie fitness?

Prawdą jest, że jeśli fitness nie jest zabawą, to nie będziemy tego robić. Karanie się za pomocą ćwiczeń będzie tylko sprawiać że zechcesz się zbuntować przeciwko nim. Zamiast zmuszać się do ćwiczeń z racji poczucia winy, trzeba znaleźć sposób, aby zakochać się w fitness. Innowacyjne kluby zdrowia pomagają  zrozumieć znaczenie środowiska, które sprawiają, że chcesz tam być. Ważniejsze od tego jest jednak to, by zmienić własny sposób myślenia. Na szczęście, jest to jeden obszar, nad którym każdy z nas ma pełną kontrolę w swoim życiu. Jeśli lubisz bieganie na bieżni, to na wszelkie sposoby staraj się to zrobić. Ale jeśli czujesz się jak chomik na kole, znajdź coś innego. Spróbuj taniec, turystyki, zabawy z dziećmi – miejsca, w którym poczujesz wielką energię, orzeźwiającą atmosferę i klimat, to będzie tak samo zabawne, jak i zdrowe. To coś dla ludzi zmotywowanych i lubiących rozrywkę. W głębi duszy wszyscy naturalnie rozumieją, że rozrywka i zabawa są głównym czynnikiem motywującym do zmiany zachowań.

Szerokie barki kluczem do…

Mężczyźni dążą często do tego, by zwiększyć szerokość swoich barek, a także, by dzięki ćwiczeniom na barki zwiększyć swą siłę. Ponieważ barki łączą niemal wszystkie mięśnie górnej części ciała, to od ich wyćwiczenia zależy sprawność w wielu pracach fizycznych, a także sportach, które wymagają ruchów tułowia oraz rąk. A jasnym jest, że niewiele jest sportów, które takich ruchów nie wymagają. Nie można jednak ćwiczyć ich niezależnie od innych grup mięśni, szczególnie ramion i klatki piersiowej. Przy każdym treningu ważna jest równowaga. Przeciążanie przy ćwiczeniach jednej partii mięśni kosztem innej, nie jest najlepszym pomysłem. Może prowadzić na przykład od kontuzji. Wspomaganie ogólnej kondycji oraz zapobieganie kontuzjom to nie jedyny zysk z ćwiczenia barków. Pozwalają one na uzyskanie doskonałej, męskiej sylwetki, wyprostowaną postawę i proporcjonalne ramiona (przy odpowiednim treningu oczywiście). Lepsza postawa to lepsze samopoczucie, a dzięki niemu łatwiej kontynuować skuteczne ćwiczenia.